Aspire V5.

Okej denna text har sekert ingen point men hade lust att skriva något lite längre och varför jag skriver om min dator är inte helt sekert... Så för dem som inte vill läsa om det så rekomenderar jag att sluta läsa exakt nu.
 
Min dator Acer Aspire V5 fick jag till julklapp 2012, då mamma redan lovat en dator till mig då jag börjar studera på gymnasiet. Men eftersom jag inte rktigt hade behov till en egen dator under första året av gymnasiet utan klarade mig med den vi har hemma och används av alla. Men när jag började andra året på gymnasiet märkte jag att det blir bara flera och flera arbeten och uppgifter man behöver en dator till, och att dela en dator med 3 andra personer blir lite tajt. Och det att min syster också börjar få mera skolarbeten via datorn gjorde inte saken bättre.
 
Jag önskade mig en dator till jul och de ända kriterierna jag hade var att den skall fungera, och det här låter ju dummt, för självklart en dator skall fungera, men jag ville inte ha någon som skulle kollapsa inom första året, utan jag har planerat att använda denna dator en längre tid. Det andra kriteriet för datorn var färgen, jag ville ha en vit hellst, så länge den inte var svart, eftersom jag tycker det är så tråkigt.
 
Mina kriterier fylldes helt. Jag har inte haft datorn något länge så att den kommer fungera om ett år kan ingen med sekerhet säga, men den värkar skit bra och snabb är den också. Färgen är inte svart vilket är ett stort plus, vit är den inte heller men nära det då den är silvrig. Ljus silvrig. Ett till plus är designen, att den är jätte tunn och väger nästan ingenting, och att den version av datorn jag har en relativt stor skärm 15,6".
 
Windows 8. Vet inte riktigt vad jag skall säga om den. Den är skit jobbig att använda, tills man lär sig. Det tog flera timmar att jag fattade mig på det och annars också är det ett ganska råddigt system. Men när man väl lär sig så bilr det så mycket enklare att förstå sig på allt annat som är ändrat i windows systemet, för typ allt ser annorlundare ut på den. Ett stort minus med windows 8 är att inget från gamlare modeller av datorer går ihop med denhär nyare versionen. Där ger jag en stor hand åt Apple vars alla produkter fungerar perfekt mellan varandra oberoende av vilken version (så långt som jag vet iallafall). Det är något som inte windows helt tydligt klarar av, alltid då de kommer ut med något nytt måste man skaffa allt nytt för att allt skall fungera tillsammans.
 
Den version jag har, har inte touch screen vilket jag gillar. Skulle vara så himla konstigt att ha en dator med touch screen. Haha. Det skulle helt enkelt kännas fel. Jag är iallafall mera än nöjd med denhär datorn och jag kommer trodligtvis att ha den här en långstund. Eller ja, iallafall ända tills jag byter till en mac (;.
 

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0