Horseback riding.

Skulle skriva om mitt hobby kom jag just på. Så jag började söka runt efter bilder från stallet, men jaa a hittade inga sådana. Dom är alltså högsttrodligen (om sådana ens existerar) på andra datorn. Jepp jepp var skall jag då börja?
 
Jag flyttade hit var jag nu bor så ag var 4 år gammal, och har bott här sen dess alltså i 13 år. Och det är typ lika långtid jag ridigt. Jag har ridigt sedan jag var 4, eller okej kanske närmare 5 för vi flyttade på våren och jag fyller i slutet av sommarn. Orsaken till att jag började rida var antagligen det att vi i grannen har stall och hästar (obviously). Så jag började gå där på timmar, och då gick timmarna ut på att sitta på hästryggen och ja, bara sitta där. Så igentligen var det inte så mycket ridning i sig. Kommer även ihåg att då var vi anske 10 barn där och det fanns 2 hästar och det gick ut på att vi sto och väntade på vår tur och så fick vi sitta på hästryggen i några varv och det var det. Ingen höjdare direkt.
 
Riktigt ordeltigt rida, började jag som 7. Då var det jag och en annan på timmen och vi hade egna hästar så man behövde inte vänta. I början gjorde vi kanske inte så mycket på timmarna, mest sådär allmännt och vi lärde oss att påriktigt hantera hästen så det var mest skritt och trav, och lite galopp. Dom nästa åren red jag på samma timme med många olika personer, från skillnad ifrån nu då jag har ridigt med samma personer i 3-4 år (?).
 
Idag rider jag på samma timme som Isabel och hennes syster Ida. På timmarna gör vi inte så mycket faktiskt, speciellt på vintern, vilket är ett minus som stör mig (och Isabel också iallafall). Vi gör nästan aldrig något nytt, vilket är lite trist. Vissa timmar är nog bättre än andra, ibland gör vi exakt samma som veckan före och ibland har hon nya ''uppgifter'' (??) vi gör och tränar på, och de är alltid kul. Jag lovar att man hittar mycket bättre kvalite på timmarna nästan var som hällst annanstans. Nästan. Vi rider på ute plan året runt så det är nog helt förståeligt att på vintern kan man inte göra lika mycket som då det inte är snö men... Jag menar att för mig som inte är alls intresserad av att tävla inom ridning eller liknande utan bara har dte för att jag gillar att rida och för att aktivare mig äns en gång i veckan, så är det tillräckligt för mig. Och priset är inte heller så farligt jämfört med andra platser.
 
Ja just det kan ännu nämna att på stallet jag rider finns det typ runt 6 hästar och 3 ponnyn, om jag rätt räknade ihop. Alla hästar är Finnhästar utom en(?), joo o jag är inge proffs på häst raser, men det vet jag att hon som äger stallet gillar ''bara'' finnhästar, och den ena som jag vet att inte är av den rasen är inte hennes utan den bara bor på stallet och ägs av någon annan. Ponnyna har jag ingen aning, två mini ponnyn och en lite större som Ida rider på, på våra timmar. Bara 2 av 6 hästar rids regelbundet eller går på timmar skall vi säga så. Jag är inte så insatt i hästar, och det känns så fånigt att jag rider när jag inte vet någonting om hästar, typ. Haha.
 
Jag har ingen aning vad jag skall skriva mera. Enligt mig blev det ett ganska tråkigt(?) inlägg, vet inte vad ni tycker. Men somsagt så är jag ingen som tar ridning för seriöst, jag tycker bara om att vara med hästar och jag tycker om att rida, heöt sådär bara på fritiden och inte något mer. Något mer ni vill veta så hojta till, jag har nämligen ingen aning vad ni har förväntat er av detta inlägg...
 
Kan släng in några bilder som jag nu har här på denna dator som några av dom ni sekert sett förrut...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var bra! Kan du ännu skriva om hästarna skillt? :)

2013-03-11 @ 08:54:49

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0